Online samenwerking door chatfunctie voor SAP Business One gebruikers.

online-samenwerking-Domanibs-SAP-Business-One-SAPBusinessOne-ERP-CRM-Bibliotheek

Online samenwerking door chatfunctie voor SAP Business One gebruikers.

Online samenwerking door chatfunctie voor SAP Business One gebruikers

We verzenden en ontvangen elke dag talloze emailberichten om bijv. een bepaald document te verduidelijken of om snel de details van een rapport te bespreken. Uiteraard bent u zeer efficiënt aan het werk, maar het kan beter. U heeft snel antwoord nodig van de projectmanager, zodat u verder kunt met werken. Maar helaas, de telefoon wordt niet opgenomen, uw e-mail wordt niet op tijd gelezen en ondertussen ligt uw proces stil. SAP Business One 9.2 heeft voor dit probleem een chatfunctie ontwikkeld, waarmee direct communiceren met collega’s makkelijker wordt gemaakt. Binnen SAP Business One kunt u nu uw collega’s direct doorverwijzen naar de juiste documenten.

Chatfunctie – Live Collaboration

SAP Business One biedt deze functie aan sinds versie 9.2. U kunt de chatfunctie activeren door naar Beheer te gaan Systeeminstellingen Algemene instellingen,

hier vinkt u onder het kopje ‘Services’ ‘live samenwerking inschakelenaan:

Online-samenwerking-SAP-DomaniBS-chatfunctie

Voorbeeld:

Domani BS is ingelogd met gebruikersnaam Sara de Jong. Sara heeft in SAP Business One een order vastgelegd voor de klant Micro Telecom. De klantorder is op de volgende bladzijde zichtbaar.

De klant wil de artikelen zo snel mogelijk ontvangen, om dit te regelen opent Sara de chatfunctie via de menubalk, zie hieronder het voorbeeld: bij nummer 1. Ze zoekt naar het hoofd van de magazijn afdeling, dat is Kees van der Poel                      (zie nummer 2: tik de naam van Kees in). Door op de juiste naam te klikken (nummer 3) in het ‘Overzicht gebruikers’ kan Sara een nieuw gesprek beginnen.

Sara wil graag nog iemand toe gaan voegen aan dit gesprek. Dit doet zij door op de  rechtsboven in het chatscherm te klikken. Ze zoekt naar de Timo Stevens, de office manager, klikt het vinkje aan en voegt hem toe aan het gesprek. Wil je meerdere personen toevoegen aan een gesprek, klik dan de vinkjes aan voor de personen die je wilt toevoegen. Hieronder ziet u dat Timo Stevens is aangevinkt en deel kan nemen aan het gesprek.

Nu iedereen is toegevoegd aan het gesprek, wil Sara graag de verkooporder naar hun doorsturen. Ze gaat terug naar de openstaande verkooporder. In de menubalk klikt ze op de knop ‘Verzenden naar conversatie’, dit is het gesprekswolkje met een pijltje erbij (zie hieronder weergeven). Door op deze knop te drukken kan ze direct de verkooporder versturen naar Kees van der Poel.

Er verschijnt nu een chatscherm in beeld met de link naar de order. Het is mogelijk om een extra bericht toe te voegen aan de klantorder. Sara laat Kees middels de chat weten dat de order zo snel mogelijk geleverd moet worden bij Micro Telecom.

Sara wil controleren of er nog andere orders van de klant openstaan. Dit doet zij door op de knop ‘Gegevens delen’ te klikken.

De documentenlijst komt tevoorschijn, hierin kan ze een link naar andere gegevens toevoegen. Sara klikt op ‘Zakenpartners’ om de lijst van zakenpartners te openen:

Sara selecteert Micro Telecom en de ‘Zakenpartners stamgegevens’ worden aan het gesprek toegevoegd.

Sara laat Kees en Timo weten dat het gaat om de stamgegevens van Micro Telecom. Dit doet ze door een bericht bij het document te typen.

Zakenpartners-conversatie-Online-samenwerking-SAP-DomaniBS-chatfunctie

Nadat Sara de link heeft toegevoegd in de chat, klikt ze op verzenden om het bericht naar Kees en Timo te versturen.

Bericht ontvangen:

Om te zien of u een bericht heeft ontvangen van een collega, klikt u op het chaticoon in de menubalk.

menubalk-Online-samenwerking-SAP-DomaniBS-chatfunctie

U heeft nu de chatfunctie geopend, als er onderaan in het gebruikersoverzicht een tekstballon knippert dan weet u dat u een bericht heeft ontvangen.

Overzicht-gebruikers-Online-samenwerking-SAP-DomaniBS-chatfunctie

Als u op de tekstballon klikt, wordt het gesprek gestart. U kunt nu antwoorden door in het chatscherm een bericht te typen en deze te verzenden.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Sap Business One Webshop Sluiten