Theunissen Maastricht plant de toekomst met SAP Business One

Case cover theunissen maastricht

Klant

Theunissen Maastricht

Technologie

SAP Business One

Over de klant

Theunissen Maastricht is gespecialiseerd in de verkoop van koffie aan retailers, variërend van kleine kruidenierswinkels tot internationaal opererende supermarktketens.

Theunissen Maastricht en SAP Business One

Veel Duitse consumenten kopen hun koffie in Nederland. Theunissen Maastricht speelt daarop in door koffiemerken voor de Duitse markt te verkopen aan Nederlandse bedrijven in de grensstreek, zoals supermarkten, winkels en tankstations. Daarnaast verkoopt het bedrijf internationaal meer dan 25 merken koffie. Caféclub, het beste in koffie, is het eigen merk van Theunissen. Met SAP Business One haalde het bedrijf het beste in bedrijfsautomatisering in huis.

Uitdagingen & kansen

  • De sterk verouderde software vereiste veel handmatig werk en was achterhaald
  • 350 verschillende koffieproducten in het assortiment

Waarom SAP Business One?

  • SAP Business One is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk en heeft alles wat Theunissen Maastricht nodig had voor de toekomst die zij voor ogen hadden
  • SAP Partner Amista kwam direct bij de eerste kennismaking al kundig en betrouwbaar overoplossing

We hebben veel inzicht met SAP Business One en kunnen echt niet meer zonder. In de toekomst gaan we nog veel meer winst behalen door automatisering, daar heb ik genoeg ideeën over.

Patrick Theunissen, mede-eigenaar

Resultaat

Het hebben van alle informatie in één geïntegreerd systeem heeft de operationele efficiëntie aanzienlijk verbeterd. Informatie uit SAP helpt bij het bijhouden van voorraad en het bepalen van de inkoop, rekening houdend met verschillende variabelen zoals houdbaarheid en omzet van een product.

Daarnaast biedt dit systeem eenvoudig inzicht in uiteenlopende cijfers, zoals export, verkoop en afvalbeheersbijdragen. De tijdswinst in het factureringsproces is enorm, aangezien leverbonnen en facturen nu binnen enkele minuten gereed zijn.

Analyses van de bestelhistorie maken het makkelijker om gepersonaliseerde aanbiedingen aan klanten te doen. Het voldoen aan vragen en eisen van klanten is nu veel eenvoudiger, omdat alle informatie binnen handbereik is.

Bovendien kunnen ze bestellingen van meer dan 100 producten nu moeiteloos bijhouden, iets wat met de hand nooit mogelijk zou zijn geweest.

Informeer naar de mogelijkheden

Wilt u, na het lezen van deze referenties over SAP Business One, weten welke SAP oplossing het best past bij uw type organisatie & budget?

Neem dan contact op met één van onze adviseurs.

Contacteer ons