ERP op maat voor Vermeulen Europoort

Technologie

SAP Business One

Over de klant

Familiebedrijf Vermeulen Europoort levert al ruim 50 jaar staalkabels, trossen, hef- en hijsmaterialen. De kennis en kunde wordt al diverse generaties overgedragen van vader op zoon. Vermeulen biedt continuïteit aan opdrachtgevers mede door haar loyale medewerkers. Sinds jaar en dag is Vermeulen het adres voor de belevering, onderhoud en het keuren van staalkabels en hef- & hijsmiddelen voor de Nederlandse industrie. Met Rotterdamse daadkracht komt het Vermeulen team zijn beloftes na. De keurmeesters en monteurs zijn kind aan huis bij gerenommeerde terminals en petrochemische bedrijven.

Vermeulen Europoort en SAP Business One

Denk je aan staalkabels, trossen en andere hijsmaterialen, dan denk je aan Vermeulen Europoort, onderdeel van Elivesto. Dit familiebedrijf domineert de internationale markt al vijftig jaar en bedient klanten over de hele wereld: van Dubai tot Mexico.

Met SAP Business One, en IT-partner Amista, verlegt Vermeulen Europoort continu grenzen in de bedrijfsvoering, hierdoor blijft het bedrijf ook tijdens de volgende generatie doorgroeien.  Bij Vermeulen Europoort werken 30 medewerkers. Het bedrijf heeft jaarlijks een omzet van €7 – 10 miljoen.

Uitdagingen & kansen

• Het verouderde systeem, wat Vermeulen voorheen gebruikte, had een complexe en kostbare update nodig
  • Er werd gezocht naar een nieuw ERP-systeem waarin het grote assortiment aan artikelen en bijbehorende producten gemakkelijk te verwerken en beheren was

Waarom SAP Business One?

• SAP Business One biedt een goede combinatie van bruikbare standaardmogelijkheden en de ruimte om processen daarnaast naar eigen wens in te richten
  • SAP Business One sluit aan bij de visie van Vermeulen: professioneel en gestructureerd
  • Er was direct een klik met de Amista-consultant, deze vertaalde de vereiste inzicht en vastlegging kundig naar SAP Business One

SAP Business One is een systeem van topklasse. Als je het vergelijkt met een auto, dan denk ik aan een Porsche. En dankzij de samenwerking met Amista kan ik er blind op vertrouwen dat ons systeem alsmaar beter wordt.

Tom Vermeulen, directeur

Resultaat

Dankzij SAP Business One heeft Vermeulen nu een soepel geautomatiseerd proces, dat zich uitstrekt van offerte tot levering. Het invoeren van grote orders, dat vroeger 6 uur kostte, kan nu worden voltooid in slechts 5 minuten.

Er is altijd gedetailleerd inzicht mogelijk, of het nu gaat om voorraadbeheer, productiestatus of uitgeleverde goederen en de bijbehorende batchnummers. De salesmedewerkers hebben overal toegang tot klantspecifieke eisen en afspraken, ook via hun mobiele telefoon.

Het management beschikt over heldere financiële dashboards en analyses, wat hen in staat stelt om snel en effectief bij te sturen. Bovendien zijn de medewerkers ‘zelfredzaam’; het gebruik van SAP Business One met B1UP-dashboards verloopt intuïtief en efficiënt.

Om ervoor te zorgen dat het systeem altijd klaar is voor nieuwe bedrijfsontwikkelingen, werkt een Amista-consultant ‘in-house’ elke twee weken aan het vertalen van nieuwe wensen van Vermeulen voor procesverbetering naar SAP Business One.

Informeer naar de mogelijkheden

Wilt u, na het lezen van deze referentie over SAP Business One, weten welke SAP oplossing het best past bij uw type organisatie & budget?

Neem dan contact op voor een gratis adviesgesprek met één van onze adviseurs.